A vállalkozói műveltség része: keresőmarketing

Aki árut vagy szolgáltatást keres, ma már nem a postaládába dobott kisokos jellegű irományból, az ingyenes, ezerkilencszázhatvanas dizájnt megidéző kiadványokból tájékozódik.
Hanem bizony az internetről szerzi be a szükséges információt. Vagyis előkapja az okostelefonját vagy odaül az íróasztalára helyezett monitorja elé, esetleg elfekszik a kanapéján és ott bújja információ éhesen a laptopja vagy a tabletje képernyőjét.

Hogy az árut, a szolgáltatást kínáló vállalkozás honlapja is versenyképes állapotban a kereső élvonalában feltünjön ezeken az eszközökön, szükség van az online marketing, a keresőmarketing ismeretére.
Ezt az elvárást kifejezhetjük akár a doctus vállalkozó, vagyis a művelt vállalkozó meghatározással is.

Mi a keresőmarketing?

A keresőmarketing minden olyan tevékenységnek a gyűjtöfogalma, amely az interneten történő kereséssel kapcsolatos. Tehát benne foglal helyet az online megjelenést érintő marketing ismeretek minden elméleti és gyakorlati része. Ugyancsak benne foglalnak helyet a főszereplők, a fogyasztó és a szolgáltatás előállítója, a termék gyártója, a forgalmazó és a gyártó is. És persze a társadalom elvárásairól és az állam szabályairól sem feledkezhetünk el. Egy egyszerű példával megmutatva: zöldülni muszáj, zöldülni kell!

A keresőmarketingnek a marketingen belüli helye, kapcsolódása a többi elemhez a következő, a Bognár Stúdió által készített, a struktúrát szemléletesen bemutató ábrából kiolvasható:

Online marketing mix tábla by Bognár Stúdió: keresőmarketing
SMO (Social Media Optimization) = Közösségi média;
SEM (Search Engine Marketing) = Keresőmarketing;
  SEO (Search Engine Optimization) = Keresőoptimalizálás;
SEA (Search Engine Advertising) = Keresőben történő hirdetés;

A Doctus honlap, a müveltségről, mint a sikerhez vezető útról is beszél. Ebből következően segítséget kíván nyújtani az internetes gazdaság egyik alapelemének, a keresőmarketingnek a mélyebb megismeréséhez. A Doctus kiadója, a Bognár Stúdió, mint az Első Magyar Keresőoptimalizáló (SEO) Verseny győztese, örömmel osztja meg felhalmozott tudásvagyonát webszájtja olvasóival.

Mi a keresőoptimalizálás

Ha az online marketingben még nem vagyunk jártasak, a fogalmak, mint a SEO (keresőoptimalizálás), SERP (keresőtalálati oldal) és a konverzió (látogatóból vásárlóvá konvertálás) kifejezések zavaróak lehetnek. Azonban ezeknek a fogalmaknak a megértése elengedhetetlen az online jelenlét hatékonyabbá tétele érdekében.

A keresőmarketingen belül kap helyet a hatékony online megjelenés egyik legfontosabb eleme, a keresőoptimalizálás. Ennek eszközrendszerével találhat a vállalkozás által kínált termékre, szolgáltatásra az internetes keresőkben a látogató. Ez a cél elsősorban a tevékenységet tükröző kulcsszavak alkalmazásával érhető el.
A klasszikus SEO, vagyis keresőoptimalizálás leírását ez a „célzóberendezés” mutatja meg:

Klasszikus keresőoptimalizálás tábla; by Bognár Stúdió
Klasszikus keresőoptimalizálás

Részletesebb információt a téma kiindulópontjához itt talál: keresőmarketing ügynökség

A múlt sem veszik el

A Bognár Stúdió a közel húsz éves munkája alapján számos tapasztalattal rendelkezik. Ezek egy része írásban is végigvezeti az érdeklődőt a keresőmarketing, a keresőoptimalizálás (SEO) fejlődésének útvonalán:
SEO történelem

Megosztás a közösségi médiában