Marketingháború: a marketing folytatása más eszközökkel

Marketing háború - Doctus

Gazdaság és online marketing

Ha a gazdaságról esik szó egy társaságban, akkor a legtöbb embernek először egy gyár képe ugrik elő, s benne egy olajfoltos kezeslábasban, franciakulccsal bíbelődő szaki. A kép olykor finomodik és a televízióban látott elegáns autóösszeszerelő üzem látványa vetül a képzelet képernyőjére, s itt már egy tiszta, kék köpenyes “munkás arisztokrata” képe rajzolódik ki.
Aztán lesz, aki megjegyzi, ha éppen megered társalgás közben az eső: a mezőgazdaság már szomjazta ezeket a cseppeket.

De ezek a társaságok viszonylag ritkán jutnak el a bankokig, a tőzsde rejtelméig, de a fehérgalléros, a számítógép monitorját bűvölő marketingesig a lehető legritkább esetben érkeznek meg.

Pedig Manuel Castells nyomán tudjuk, hálózati társadalmakban élünk, úgynevezett (információs) áramlásterek hálózzák be a világot, s ahol ezt nem értik, nem alkalmazzák a gyakorlatban, azok az országok, vállalkozások és vállalkozók komoly lemaradást fognak elszenvedni.

Tehát a fentebb hivatkozott társaságban érdemes előhozakodnunk példákkal, melyek a régi képek, képzetek helyére az új valóság “három dimenziós” alakzatait helyezik.

Példa: egy ma is zajló marketing háború

Elmondhatjuk például, hogy a fogorvoslás terén számos magyar fogorvos vagy fogorvosi közösség jeleníti meg szolgáltatását az interneten külföldi betegek számára. A célországok elsősorban Németország, Ausztria és Anglia. Az ottani fogbeteg számára utazással, szállással megspékelve is sokkal olcsóbb a magyarországi, a hazaival megegyező minőségű ellátás.

Eddig simának és szépnek tűnik a történet, ám az internet tanúsága szerint a lengyelek, a románok és a többi perifériás ország gyógyászai is ezt teszik – így valóságos marketing háború dúl közöttük. Tehát nem elegendő fegyver az alacsony ár, mert mások is alacsony árral csábítják a nyugati polgárt.

Online marketing, keresőoptimalizáló szakemberek

Ezt, és az ehhez hasonló háborúkat igazából az online marketing egy különös ágában található szakemberek, a keresőmarketingesek, a keresőoptimalizálók vívják.
Ugyanis az ellátást kereső külföldi polgár a keresőben előrébb álló honlapokból fog szolgáltatót választani. Így amelyik orvos, – de általánosítsunk, amelyik cég, vállalkozó bármely szegmensben – honlapja a keresőtáblán (SERP) hátul, elérhetetlen távolságban kullog, annak számára nagyjából elveszett a remény az ügyfélszerzéshez.
Persze marad még fegyver, az AdWords hirdetés, de ehhez ugyanúgy online marketinges szakember (és vastag pénztárca) szükséges.

Az internet már másképpen csodafegyver

A web2.0 megjelenéséig viszonylag egyszerű volt az internet használatunk. Elsősorban úgynevezett one-to-one (egytől-egynek) vagy one-to-many (egytől-sokaknak) eszközökkel, platformokkal éltünk. (Ide tartozik például az e-mail; a honlap.)
Mára viszont az interakció vált a leglényegesebb momentummá, s annak magas és még magasabb fokára merészkedtünk föl, a many-to-many (sokaktól-sokaknak) felhőjéig.

Nézzük ezeket a megoldásokat egy táblázatban:

Az online kommunikáció terepei - Doctus
Az online kommunikáció terepei

Aki honlapot üzemeltet, aki a cégét, a vállalkozását már a fenti ismérvek alapján akarja menedzselni, annak érdemes elkalandoznia az online marketing, a keresőoptimalizálás izgalmas világában.

***

Ajánlom még:

GYIK:

Mit érdemes tudni a Gazdaság és online marketing témában?
Ha a gazdaságról esik szó egy társaságban, akkor a legtöbb embernek először egy gyár képe ugrik elő, s benne egy olajfoltos kezeslábasban, franciakulccsal bíbelődő szaki. A kép olykor finomodik és a televízióban látott elegáns autóösszeszerelő üzem látványa vetül a képzelet képernyőjére, s itt már egy tiszta, kék köpenyes “munkás arisztokrata” képe rajzolódik ki.Aztán lesz, aki megjegyzi, ha éppen megered társalgás közben az eső: a mezőgazdaság már szomjazta ezeket a cseppeket. De ezek a társaságok viszonylag ritkán jutnak el a bankokig, a tőzsde rejtelméig, de a fehérgalléros, a számítógép monitorját bűvölő marketingesig a lehető legritkább esetben érkeznek meg.
Mit érdemes tudni az egy ma is zajló marketing háború témában?
Elmondhatjuk például, hogy a fogorvoslás terén számos magyar fogorvos vagy fogorvosi közösség jeleníti meg szolgáltatását az interneten külföldi betegek számára. A célországok elsősorban Németország, Ausztria és Anglia. Az ottani fogbeteg számára utazással, szállással megspékelve is sokkal olcsóbb a magyarországi, a hazaival megegyező minőségű ellátás. Eddig simának és szépnek tűnik a történet, ám az internet tanúsága szerint a lengyelek, a románok és a többi perifériás ország gyógyászai is ezt teszik – így valóságos marketing háború dúl közöttük. Tehát nem elegendő fegyver az alacsony ár, mert mások is alacsony árral csábítják a nyugati polgárt. Elmondhatjuk például, hogy a fogorvoslás terén számos magyar fogorvos vagy fogorvosi közösség jeleníti meg szolgáltatását az interneten külföldi betegek számára.
Hogyan alkalmazható a gyakorlatban: internet már másképpen csodafegyver?
A web2.0 megjelenéséig viszonylag egyszerű volt az internet használatunk. Elsősorban úgynevezett one-to-one (egytől-egynek) vagy one-to-many (egytől-sokaknak) eszközökkel, platformokkal éltünk. (Ide tartozik például az e-mail; a honlap.)Mára viszont az interakció vált a leglényegesebb momentummá, s annak magas és még magasabb fokára merészkedtünk föl, a many-to-many (sokaktól-sokaknak) felhőjéig. Nézzük ezeket a megoldásokat egy táblázatban: Aki honlapot üzemeltet, aki a cégét, a vállalkozását már a fenti ismérvek alapján akarja menedzselni, annak érdemes elkalandoznia az online marketing, a keresőoptimalizálás izgalmas világában. A web2.0 megjelenéséig viszonylag egyszerű volt az internet használatunk.
Mit érdemes tudni az Online marketing, keresőoptimalizáló szakemberek témában?
Ezt, és az ehhez hasonló háborúkat igazából az online marketing egy különös ágában található szakemberek, a keresőmarketingesek, a keresőoptimalizálók vívják.Ugyanis az ellátást kereső külföldi polgár a keresőben előrébb álló honlapokból fog szolgáltatót választani. Így amelyik orvos, – de általánosítsunk, amelyik cég, vállalkozó bármely szegmensben – honlapja a keresőtáblán (SERP) hátul, elérhetetlen távolságban kullog, annak számára nagyjából elveszett a remény az ügyfélszerzéshez.Persze marad még fegyver, az AdWords hirdetés, de ehhez ugyanúgy online marketinges szakember (és vastag pénztárca) szükséges.
Miről szól röviden a marketing folytatása más eszközökkel?
Gazdaság és online marketing Ha a gazdaságról esik szó egy társaságban, akkor a legtöbb embernek először egy gyár képe ugrik elő, s benne egy olajfoltos kezeslábasban, franciakulccsal bíbelődő szaki. A kép olykor finomodik és a televízióban látott elegáns autóösszeszerelő üzem látványa vetül a képzelet képernyőjére, s itt már egy tiszta, kék köpenyes “munkás arisztokrata” képe rajzolódik ki.Aztán lesz, aki megjegyzi, ha éppen megered társalgás közben az eső: a mezőgazdaság már szomjazta ezeket a cseppeket. De ezek a társaságok viszonylag ritkán jutnak el a bankokig, a tőzsde rejtelméig, de a fehérgalléros, a számítógép monitorját bűvölő marketingesig a lehető legritkább esetben érkeznek meg.