Régen igen egyszerű volt egy hotel internetes élete. Kellett egy honlap és készen is volt az online marketing.
Ma már merőben más a helyzet. A szállásadók életét nehezítendő ma már nem elég a honlap, hanem Twitter és Facebook fiók is kell, hirdetni is számos helyen muszáj és akkor még a YouTube is éhes szájjal figyeli, kap-e képi ennivalót például a pécsi Árkádia Hoteltől.
A YouTube elégedett lehet, mert az Árkádia bizony megmutatja magát a Pécs iránt érdeklkődőknek.
Egy PR film egyszerre több funkciót is betölt
Egyfelől a csábítás trükkjeként viselkedik, a színvonalas megjelenítés csalogató eszközként funkcionál.
Másfelől egy valóságos pszichológusként is viselkedik azokkal, akik a szállodát meglátogatják! A teljesen ismeretlen helyet a filmkockák már ismert hellyé, otthonossá varázsolták, mintha mindig is itt lakott volna az utazó, mégha sohasem volt szerencséje itt megszállni.
De nézzük a filmet!
Ám filmből sohasem elég, a televíziók is szívesen mutatnak be – persze jó pénzért – jó helyeket. Persze az is régi igazság, hogy egy-egy médium nem teszi kockára a hírnevét, a műsorait azzal, hogy gyenge, sivár tákolmányoknak, termékeknek adjon helyet, még ha fizetnek is érte, mert több veszik el a vámon, mint amennyi a réven becsörög a televízió, a rádió vagy az újság kasszájába.
Másmilyen Pécs adja a hotel éthoszát
Pécsett, ahol szinte minden második cég, intézmény, társulat és társaság a Mecsek nevét viseli, a maradék pedig a Zsolnay örökségre hivatkozik, igazán szívderítő látni, hogy a Bauhaus kevésbé megszokott értékei kapnak hangsúlyt a filmkockák által mutatott terekben és örökség-építő lendületet, s mindezt a szállást keresők kényelme-nyugalma-értékrendje alapjává és kiszolgálójává teszik.
*****
A témáról másutt:
Hotel
Kiemelt figyelem speciális rétegekre
Hotel, szállás honlapok
GYIK:
Milyen szerepet játszik a közösségi média a szállodák online jelenlétében?
A közösségi média, mint a Twitter és a Facebook, alapvető fontosságú a szállodák online marketingjében. Ezek a platformok lehetőséget adnak a szállásadóknak, hogy közvetlen kapcsolatot építsenek ki vendégeikkel, valamint hogy hirdetéseiket szélesebb közönséghez juttassák el. A szállodák számára elengedhetetlen, hogy aktívan jelen legyenek ezeken a felületeken, hogy versenyképesek maradhassanak.
Hogyan segíthet egy PR film a szállodák népszerűsítésében?
Egy PR film több funkciót is betölt a szállodák marketingjében. Egyrészt csábító eszközként működik, amely vonzó módon mutatja be a szálláshelyet. Másrészt segít a potenciális vendégek számára otthonosabbá tenni az ismeretlen helyet, így növelve a látogatási kedvet. A jól elkészített filmek képesek érzelmi kapcsolatot kialakítani a nézőkkel.
Miért fontos a televíziós megjelenés a szállodák számára?
A televíziós megjelenés jelentős előnyöket nyújt a szállodák számára, mivel széles közönséget érhetnek el. A televíziók általában nem mutatnak be gyenge minőségű helyeket, így a jó hírnév megőrzése érdekében a szállodák számára előnyös, ha minőségi tartalommal jelentkeznek. A televíziós reklámok segítenek a szállodák ismertségének növelésében és a potenciális vendégek elérésében.
Milyen hatással van a helyi kultúra a szállodák imázsára?
A helyi kultúra jelentős hatással van a szállodák imázsára, mivel a szálláshelyek gyakran a város vagy régió jellegzetességeit tükrözik. Pécs esetében a Mecsek és a Zsolnay örökség kiemelt szerepet játszik, ami a szállodák arculatát is formálja. A helyi értékek és tradíciók integrálása a szállodák marketingjébe vonzóbbá teszi azokat a látogatók számára.
Miként segíthetik a szálláskeresők a szállodák fejlődését?
A szálláskeresők visszajelzései és igényei alapvetően befolyásolják a szállodák fejlődését. A vendégek tapasztalatai és véleményei segítenek a szállodáknak abban, hogy javítsák szolgáltatásaikat és alkalmazkodjanak a piaci elvárásokhoz. A vendégek elégedettsége közvetlen hatással van a szállodák hírnevére és sikerére.