Szerviz után esdekel az autóm?
Kódfejtő kerestetik – teszem közzé a közösségi médiában. Mikor máskor jönne elő hibakód, ha nem három napra elnyújtott hétvégén. Vagyis a Pannon Hunter szerviz rendelési idejére keddig várnom kell.
Induláskor immár harmadik alkalommal csilingel egy kicsit a Mokka és a műszerfalon megjelenik: Code 89. Aztán a beltéri figyelmeztető hang elhallgat, a digitális felirat eltűnik, az autó pedig indul és megy gondtalanul.
Ellenőrzöm a dolgot a webről szerzett tudományommal. Gázpedál+fékpedál+gyújtás = és jönnek a hibakódok. Nálam egy jön, Code 89.
Szervizkönyv, internet -járjunk a hiba végére
Nézem az autóhoz kapott kézikönyvet, abban sima 89 nincs, csak S89. Ez azt jelentené, hogy menjek sürgősen szervizbe.
Nézem a weben, S nélkül mi lehet a code 89.
A YouTube-on egy német nyelvű videón elmagyarázzák, hogy Opeléknél ez a gyújtógyertya hibáját jelenti. Jó-jó, de Opel azért sok féle van, vajon ez vonatkozik a benzines Mokkára is?
Visszapillantás a „gondtalan” Trabant-időkre
Ha még mindig Trabantos volnék, mint ifjabb koromban, most simán gyertyát tisztítanék vagy cserélnék, mert volt hozzá szerszámom
Emlékszem, gyertyahézag ellenőrzés, majd szemrevételezés – vajon koromfekete vagy őzbarna-e a lerakódás.
Az őzbarnának örülni kellett, a fekete viszont sötét fellegeket ébresztett az ember hangulatán. Ez esetben ugyanis szervizbe kellett menni gyújtásbeállítás végett. (A nálam ügyesebbek ezt is házilag intézték.)
De a Mokkához még csak csavarhúzót se adtak – ilyen a modern kor, elavult a régi tudásom
Viszont új tudásom még nincs. Vajon mit jelent S nélkül a code 89?
A fészen sokan segítenek információval
Létezik az autós összetartás, számos kód-megfejtési kísérlet tanúi lehetünk, sorra kapom ismerős és ismeretlen autósoktól a tippeket.
Még Angliából is kaptam információt a Vauxhall Mokka code-olvasási eljárásait illetően. Ugyanis a ködös Albionban az Opel nem létező márka, ott Vauxhall „álnéven” terítik a jobbkormányos Opel változatokat.
Mintha az angol gyárból angol termék gurulna ki.
Persze napjainkban már aligha lehet megmondani, hogy az erősen multinacionális múltú amerikai-német majd francia beütésű négykerekű milyen nemzetiségű is, melyik nemzet gyártmányai, tervei a meghatározóak benne.
Az én gépemet Dél-Koreában gyártották hat évvel ezelőtt a General Motors gyártósorain – hogy tovább bonyolítsam az Opel Mokka nemzethez tartozásának képét.
Visszatérve a tanácsokhoz: van benne minden, jószándékból sok, megnyugtató műszaki tanácsból kevesebb. Mindenesetre első utam a szervizbe vezet.
***
Ide fogom vinni Pécsett megfejtésre: autószerviz
Azért ide, mert udvariasságban, műszerezettségben verhetetlenek. Korábbi tapasztalataimból:
Olajcsere, szerviz és marketing
Frissítés 2022.06.07. – műszeres diagnosztika után
A Pannon Hunter autószerviz elvégezte a műszeres diagnosztikát. E szerint a code 89 azt jelentette, menjek szervizbe mielőbb, vagyis ez azonos az autóhoz kapott kézikönyv code S89 értelmezésével. (Engem megzavart ez az S, ami az autó kijelzőjén nincs, csak a kézikönyvben.)
A diagnosztika eredménye: Termosztát-fűtésszabályozás áramköri szakadás.
Anyagilag mire számíthat az autós? Maga a termosztát nagyjából 25.000 Ft-tól beszerezhető. Szervizenként változó a műszeres diagnosztika, a szerelési óradíj ára – lehet kalkulálni.
És vélhetően nem azonnal történnek meg a munkálatok – iszonyatos mennyiségben hiányzanak a képzett autószerelők a magyar munkaerő piacról.