SEO: ha új honlapot készítesz régi tartalommal

Search Engine Optimization, vagyis SEO, magyarul keresőoptimalizálás tábla - Doctus
Search Engine Optimization, vagyis SEO, magyarul keresőoptimalizálás

Mit tenne a SEO doctus?

A címben felmutatott probléma – régi honlap újra cserélésekor a SEO – a valóságban került terítékre az elmúlt napokban és az alábbiak szerint fejtettem ki a véleményem. Ez azért lehet közérdekű, mert a különféle siker vagy legalábbis sikeresnek tudott platformok, sablonok iszonyú gyorsasággal váltják egymást. Nemrég még nem is számított fontos honlapépítőnek aki nem Joomlán bűvölte a bájtokat. Ma már sokan más megoldást tartanak menő megoldásnak. Például a WordPress-re esküsznek. És éppen ezért sokan váltanak egyikről a másikra, majd egy-két év elteltével esetleg egy harmadikra.

Őrizd meg a hidegvéreden túl

Általában ugyanaz lesz a domain, nem lesz szükség a külső linkek megőrzéséhez 301-es átirányításra.
Ám érdemes a főoldalon (és a megmaradó kategória oldalakon) a title-t és a description-t megőrizni – ha csak nem tudsz az ezekben szereplőknél keresettebb kulcsszavakat, kulcskifejezéseket találni – mivel ezeket már „ismeri” a Google.

Meg kell őrizni a Google Search Console; Analytics; Ads; Vállalkozás profil (térképesnek ill. Cégem-nek neveztük régebben) ill. a facebook, twitter stb kapcsolódásokat!

A webáruházak alapstruktúrája: főoldal – kategória oldalak – termékoldalak. Ezekhez még hozzájönnek a már most is meglévő „kiegészítők”, mint Adatkezelés, ÁSZF stb. Ez utóbbiak sem maradhatnak el!

Ha nem volt ilyen a honlap struktúrában, legyen

Hogy a navigáció során kiismerje magát a látogató, ún. morzsákat (Breadcrumbs) érdemes beállíttatni.

A honlap betöltődése legyen gyors. (Gyorsítást segítő pluginek – Pl. Lazy loading for image alkalmazása.). A képek megfelelő méretűek legyenek és max 72 dpi-sek.

Minden oldalnak legyen saját, önálló title (max 60 karakter) és description (min. 100 – max. 160 karakter) meta tagje, vagyis címe és leírása.
A főoldal és a főbb kategória oldalaknál ezt kézzel is meg lehet valósítani, nagy számú termékoldal esetén viszont már érdemes automatikus kitöltésre állni.

Minden oldal rendelkezzen 1 db h1 (Heading1) oldalcímmel és ha a struktúra megkívánja legyenek alcímek (h2-h6). Ezek a téma ill. a termék kulcsszavait, kulcskifejezéseit tartalmazzák.
A képek érthető, értelmes elnevezéssel bírjanak. Legyen a képeknek neve, alternatív szövege (alt) és title-ja.
Legyen belső linkelés (relatív linkek), erre sok megoldás adódhat. És bármilyen meglepő, a módjával használt, relevanciát tükröző, kifelé irányuló linkek is hasznosak.

A keresőoptimalizálás világából sok egyéb hasznos információ érhető el ezeken a szakmai blogokon:

GYIK:

Milyen lépéseket érdemes követni régi honlap újra cserélésekor a SEO szempontjából?
A régi honlap újra cserélésekor fontos megőrizni a domain nevet, és ha lehetséges, a title-t és a description-t is, hogy a Google továbbra is ismerje őket. A Google Search Console, Analytics és egyéb kapcsolódó profilok megtartása is elengedhetetlen. A webáruházak esetében a struktúra, mint a főoldal, kategória és termékoldalak, szintén fontos, és a navigáció megkönnyítése érdekében morzsák beállítása ajánlott.
Milyen technikai elemekre kell figyelni a honlap optimalizálásakor?
A honlap optimalizálásakor ügyelni kell a gyors betöltődésre, amihez segíthetnek a gyorsítást támogató pluginek, mint például a Lazy loading. A képek mérete is fontos, maximum 72 dpi legyen, és minden oldalnak saját title és description meta tagje kell, hogy legyen. Emellett minden oldalnak rendelkeznie kell egy h1 címmel és releváns alcímekkel is.
Miért fontos a belső linkelés a honlapon?
A belső linkelés segít a látogatók navigálásában, és javítja a keresőoptimalizálást is. A relatív linkek használata lehetővé teszi, hogy a felhasználók könnyebben felfedezzék a honlap többi részét, míg a megfelelően használt kifelé irányuló linkek relevanciát adnak a tartalomnak. Ezáltal a honlap hitelessége és láthatósága is növekszik.
Hogyan lehet a képek SEO-ját javítani?
A képek SEO-jának javítása érdekében fontos, hogy értelmes elnevezésekkel és alternatív szövegekkel rendelkezzenek. A title attribútum is segít a keresőknek megérteni a képek tartalmát. Emellett a képek optimalizálása, mint a megfelelő méret és felbontás, szintén hozzájárul a honlap teljesítményéhez és a felhasználói élményhez.
Milyen szerepe van a Google eszközöknek a SEO folyamatban?
A Google eszközök, mint a Search Console és az Analytics, kulcsszerepet játszanak a SEO folyamatban, mivel lehetővé teszik a honlap teljesítményének nyomon követését és a látogatói viselkedés elemzését. Ezek az eszközök segítenek az optimalizálási lehetőségek azonosításában és a hibák kijavításában, így hozzájárulnak a honlap sikeréhez.

Szólj hozzá!