Amit a Skoda kezdeteiről tudni érdemes
A Skoda története messze visszanyúlik a 19. század végéig, méghozzá nem is autóval kezdődött. 1895-ben Václav Laurin és Václav Klement egy kerékpárgyártó céget alapítottak Mladá Boleslavban. Később motorkerékpárokra, majd 1905-ben az első autó modeljükre, a Voiturrette A-ra tértek át.
Az első világháború után a vállalat a Pizenben működő Skoda Works nehézipari konszernhez csatlakozott, és innentől kezdve a járműgyártás is a Skoda nevet viselte. Ez az összevonás stabil alapokat biztosított a személygépkocsik gyártásához és a szélesebb körű ipari tevékenységhez.
A két világháború közötti időszakban a Skoda a csehszlovák autóipar egyik vezető szereplője lett, számos innovációval és népszerű modellel. A Superb például már akkoriban is a márka zászlóshajója volt.
A kommunista rendszer évei alatt a Skoda a kelet-európai piacok megbízható autó gyártója volt, bár a technológiai fejlődés kissé lelassult. Az 1989-es rendszerváltás új fejezetet nyitott a vállalat életében, amely végül a Volkswagen-csoport részesévé vált.
A Skoda mai helyzete:
A Skoda ma a Volkswagen-csoport sikeres tagja, és jelentős pozíciót foglal el a globális autóiparban, különösen Európában. A márka presztízse jelentősen növekedett a Volkswagen-féle minőségellenőrzés és technológiai megosztás révén.
A Skoda autói a praktikusságot, a tágasságot és a Simply Clever” megoldásokat testesítik meg amelyek különösen népszerűvé teszik őket. Olyan sikeres típusok mint az Octavia és a Kodiaq globális bestsellerekké váltak és a márka értékesítési rekordokat dönt.
A korszerűsítés jegyében a Skoda is intenzíven fejleszti elektromos személygépkocsijait, az Enyaq iV modellel belépve az EV piacra. A verseny az autóiparban folyamatos, de a Skoda a Volkswagen-csoport hátszelével magabiztosan néz szembe a kihívásokkal.
A márka célja, hogy továbbra is kiváló ár-érték arányú, kelendő személygépkocsikat gyártson.
Fejlesztési irányok:
A Skoda, mint a Volkswagen-csoport tagja, jelentős forrásokat fordít az akkumulátor-technológia fejlesztésére, ami kulcsfontosságú az elektromos autók hatótávjának és a töltési infrastruktúra javításához. Cél a teljesen elektromos modellpaletta kiépítése.
A biztonság terén a Skoda a legújabb aktív és passzív rendszereket integrálja autóiba, biztosítva a magas szintű védelmet. Ez magában foglalja a fejlett vezetőtámogató rendszereket (ADAS) és az automatikus vészfékezést.
Az önvezető autó technológia kutatása és implementálása is prioritás. A Skoda a Volkswagen-csoport technológiai tudására támaszkodva dolgozik a jövő autonóm személygépkocsijain, amelyek növelik a kényelmet és a biztonságot.
A versenyképesség megőrzése érdekében a Skoda folyamatosan optimalizálja gyártási folyamatait és igyekszik megfelelni a fenntarthatósági céloknak az egész autóiparban.


