Mi a Szervezetpszichológia?

Szervezetpszichológia - munkavállalók

Az ipari-szervezeti pszichológia vagy az I-O pszichológia egy alkalmazott tudomány, amely a szervezeti környezetben dolgozó munkavállalók munkával való elégedettségére, termelékenységére és teljesítményére összpontosít. Ez az interdiszciplináris terület eredetileg foglalkozás pszichológia néven volt ismert Európában, körülbelül 1980-ig.

A pontosabb definíció tehát,

 a szervezetekben zajló emberi viselkedés tudományos vizsgálata, és a pszichológia egy részterülete. Az emberek és a szervezetek közötti kapcsolattal foglalkozik, hogyan befolyásolják a szervezetek az egyéneket, és hogyan érzékelik az egyének munkakörnyezetüket, és hogyan lépnek kapcsolatba vele. 

Mi a feladata egy szervezetpszichológusnak?

A szervezetpszichológusok pszichológiai elveket és technikákat alkalmaznak a foglalkozási viselkedés, a munkakörülmények, a szervezeti felépítés és a felépítés tanulmányozására, valamint a munkahelyi problémák kezelésére.

Miért fontos a szerepe?

A szervezetpszichológia a szervezetekben lévő egyének tanulmányozása. Ez magában foglalja az olyan területek tanulmányozását, mint az alkalmazottak kiválasztása, a képzés, a munkával való elégedettség és a motiváció. A szervezetpszichológia célja, hogy maximalizálja a teljesítményt és a jólétet a szervezetekben, és segítse az embereket a produktívabb munkában. Alapvető célja tehát a szervezetfejlesztés, önfejlesztés alapjaiból kiindulva.

Milyen 5 szerepe van az ipari pszichológiának?

  • toborzás
  • munkavállalók képzése és fejlesztése
  • munkavállalói elégedettség és a munka és a magánélet
  • teljesítménymenedzsment
  • szervezetfejlesztés és menedzsment

Melyek az alapvető kulcsterületei?

Az Ipari Szervezetpszichológia területe toborzással, kiválasztással és elhelyezéssel, képzéssel, teljesítményméréssel, munkahelyi motivációs és jutalmazási rendszerekkel, a munkahelyi munka minőségével, szervezetfejlesztéssel és fogyasztói magatartással foglalkozik.

Legfontosabb céljai,

Az IO-pszichológia két fő célja: (1) megérteni, hogyan viselkednek (és végeznek feladatokat) az emberek a munkakörnyezetükben; hogyan válnak az emberek hatékonyabbá, elégedettebbé és jutalmazottabbá a szervezeten belül, és (2) annak tanulmányozására, hogy a szervezetek hogyan tudják fenntartani és fokozni munkakörülményeik hatékonyságát.

Szólj hozzá!