Százéves marketing, háborúba megy a nagyapám

A marketing örök

Nagyapám katona ruhában - Doctus

1914-et írunk, a tőke marokra fogja nagyapámat is, kiragadja a zalai dombok közül és odadobja Európa hadszínterére ágyútölteléknek. Nem tudom, hitt-e nagyapám az őszi hazatérésben. Úgy szólt a marketing – mire lehullanak a levelek hazajönnek a bakák.
Hitt vagy nem hitt benne, mindenesetre búcsúzásként bement Nagy-Kanizsán a Csengeri-utcza 1. sz. alatt Vértes Antal fényfestő műhelyébe, hogy a mellékelt, ott készült kép legalább megmaradjon róla.

Persze, egy szakmai blogban nem a kamera előtt büszkén feszítő nagyapámról s nem is a magyar bakák feláldozásáról beszélnék, hanem a marketingről, amely a négy év híján százéves fotón megmutatja magát.

Levinson, a gerillamarketing atyja csettintene a megoldások láttán

A 16 x 10,8 cm-es kép előlapján nem csak az amúgy bizonyára vékony fotó látható, – esztétikus keretet is hagyva a legömbölyített, soft line kartonon, melyre felragasztották -, hanem azon az előlapon bizony ott van a fényfestő műhely beazonosítását szolgáló logo, a tulajdonos nevét megörökítő díszes felirat és az elérhetőség is (utca, házszám).
A hátlapon a fényfestő műhelyének sajátos pozicionálása ragadhatja meg figyelmünket:
„Felvételek borult időben is villany világítás mellett.”

Ez a szöveg azért zseniális, mert egyedi jellemzőt visz a fotográfus tevékenységébe, a kor élvonalán történő munkálkodását bizonyítva. De a marketing-szemlélet itt még nem ér véget, dőlt betűkkel az aduász: „Utánrendelések évek mulva is eszközöltetnek.”

Lám-lám, a kedves megrendelő nincs kiszolgáltatva az idő múlásának, ha elvész vagy megkopik a fénykép, bármikor kérhet belőle újat, fényeset.

Nagyapa fotójának hátlapján: Vértes Antal fényképészet - Doctus
Nagyapa fényképének hátlapja

Kissé zavar ugyan, hogy nagyapám fotóján nincs kitöltve az utánrendelési szám…
Talán a bakák fényképein nem fáradt vele Vértes Antal fotográfus úr, tudhatta talán, hová is mennek a zalai fiúk…

Bécsben tovább élnek a családi vállalkozások?

A hátlapon, legalul LEOP LOEBENSTEIN WIEN felirat is látható (nekem nagyító kellett hozzá), s a neten bizony még mindig nyoma van a bécsi manufaktúrának, ahol a nyomat készülhetett.
Nagykanizsán bezzeg – hiába a kutakodó szem -, már semmi sem emlékeztet az internet tanúsága szerint a Vértes fotóra. Persze azért nem maradnak korszerű fényképészműhely nélkül a zalaiak – pl. FUJI Fotó Centrumot tüstént találunk…

Tanulságok

Bizony, hogy vannak tanulságai a régi idők megoldásainak! A szolgáltatásmarketing tárgykörébe nyugodtan beemelhetjük például az ismételhető képrendelés lehetőségét. A hátoldali marketing tényleg gerillamarketingre hajaz.

Még marketing, még történelem:

Fojtik-Veres: A nagy túlélő. Időutazás a marketingben

Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire

Apám milliói

Őskeresés, személyes történelem

GYIK:

Miként kapcsolódik a marketing a háborúhoz a cikkben említett nagyapá példáján keresztül?
A cikkben a marketing és a háború összefonódása a nagyapa történetén keresztül jelenik meg. A nagyapát a háborúba küldik, ám a marketing szempontjából fontos, hogy a fényképész, Vértes Antal, a szolgáltatását úgy pozicionálta, hogy a katonák bármikor újra rendelhetik a fényképeiket. Ez a megoldás a marketing innovatív szemléletét tükrözi, amely a múltban is érvényes volt.
Milyen marketingstratégiát alkalmazott Vértes Antal a fényképészeti szolgáltatásainál?
Vértes Antal a fényképezés során olyan marketingstratégiát alkalmazott, amely hangsúlyozta a szolgáltatás egyediségét. A hátlapon található üzenet, miszerint az utánrendelés bármikor lehetséges, biztosította, hogy a megrendelők nem maradjanak le a fényképeikről. Ez a megoldás a gerillamarketing elemeit is magában foglalja, mivel figyelemfelkeltő és emlékezetes.
Milyen tanulságokat vonhatunk le a régi marketing megoldásokból?
A régi marketing megoldásokból, mint például az utánrendelési lehetőség, számos tanulságot levonhatunk. Ezek a megoldások ma is relevánsak, hiszen a szolgáltatások rugalmassága és az ügyfélélmény javítása kulcsfontosságú a mai piacon. A cikk hangsúlyozza, hogy a múlt tapasztalatai segíthetnek a jövő marketing stratégiáinak kialakításában.
Hogyan mutatja be a cikk a fényképészet és a marketing kapcsolatát?
A cikk a fényképészet és a marketing kapcsolatát a Vértes Antal által alkalmazott innovatív megoldásokon keresztül mutatja be. A fényképész nemcsak a képek elkészítésére összpontosított, hanem a szolgáltatása pozicionálására is, amely lehetővé tette a megrendelők számára, hogy bármikor újra rendeljenek. Ez a megközelítés a marketing kreatív aspektusait tükrözi.
Milyen szerepet játszik a pozicionálás a marketingben a cikk szerint?
A pozicionálás kulcsszerepet játszik a marketingben, ahogyan azt a cikk is hangsúlyozza. Vértes Antal fényfestő műhelyének hátlapján található üzenetek egyedisége és figyelemfelkeltő jellege segítette a márka megkülönböztetését a versenytársaktól. A jól megválasztott pozicionálás hozzájárul a szolgáltatás sikeréhez és a vásárlói hűség kialakításához.

“Százéves marketing, háborúba megy a nagyapám” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Ma sok szó esik a nemzeti identitásról. Nagyapáink lehet, hogy a szót sem ismerték, de csinálták.
    Miért lehet így? Mert nálunk minden vezető a saját feje szerint újra karja építeni a „világot” nagyot legyintve az előző generációk tapasztalataira.
    Egyszer csak utolérjük Ausztriát?!

    Válasz

Szólj hozzá!